Kontakt na paní Zurek

Schovat strom
Ukázat strom
30187     Jitka Jiříková    13.3.20
30186     EvaZ    12.3.20
30185     lada    12.3.20
30184     Gabuna    11.3.20
30183     EvaZ    11.3.20
30179     Jitka Jiříková    11.3.20
30175     Gabuna    10.3.20
30174     EvaZ    10.3.20
30173     Jitka Jiříková    10.3.20
30170     Gabuna    10.3.20
30169     Jitka Jiříková    10.3.20
30168     EvaZ    9.3.20
30167     Jitka Jiříková    7.3.20
30166     Gabuna    7.3.20
30165     lada    7.3.20
30164     Jitka Jiříková    6.3.20
30163     EvaZ    6.3.20
30162     EvaZ    6.3.20
30161     EvaZ    6.3.20
30160     srovnejkopyta    5.3.20
30159     EvaZ    5.3.20
30158     EvaZ    5.3.20
30157     srovnejkopyta    5.3.20
30156     srovnejkopyta    5.3.20
30155     EvaZ    2.3.20
30153     srovnejkopyta    2.3.20
30123     EvaZ    26.2.20
30122     lada    26.2.20
30121     EvaZ    25.2.20
30120     srovnejkopyta    25.2.20
30119     EvaZ    24.2.20
30118     srovnejkopyta    23.2.20
30117     EvaZ    21.2.20
30116     srovnejkopyta    14.2.20

30187    13.3.20      Jitka Jiříková
Vždyť jo. Co je u nás nejčastější obraz člověka s koněm, který potkáte na ulici. Namyšlená 15 letá slečna s koněm za pár desítek až set tisíc, který jde na vyjížďku a jak ona tak kůň mají vybavení jako olympijští vítězové, značkové oblečení i postroje, kůň má na vyjížďce ač se nestrouhá atd. kamaše a podkovy ideálně s ozuby taky nevím za jakým účelem. Slečna nezdraví a neotevře hubu ani když člověk navzdory etiketě pozdraví první a její kůň sere po celý vesnici a pipinka nesleze, aby to po něm uklidila odkopnutím stranou a jezdí klidně po chodníku a neuhne chodcům a tryská na poli klidně vysokým obilím a je za ní kolikrát jen zkáza. Prostě na pár facek.....
Koňáci díky těmto pipinkám pak všichni získávají špatný image u místních obyvatel.

Vždycky když potkám venku pipinku s koněm, říkám Cíbě, že jsme Popelky a ty nakonec mají stejně navrh :-) ( a u lidí jsou oblíbenější).


30186    12.3.20      EvaZ
U mne to zacalo kdyz jsem byla mala holka. Tehdy zdrojem veskereho moudra byl stajnik popripade trener a Mistr kovar. Oslovali jsme je Mistre, a jak byvalo starym zvykem, Mistr byl odbornikem na vsechno - od zubariny, chovani koni, disciplinu alias trenink, vyzivu, chov, konformaci, orthopedii, atd.
Veti tehdy hrali jen skutecne miniskulni roli, moc jich nebylo a ke konim mic nechodili. Ja napriklad nevidela veta u koni za cele me mladi vubec.

Co sleduji vyvoj jezdeckeho sportu, ubyva registraci a ubyva nizsich a strednich zavodu. Pribyva vysokych soutezi a zvysuji se ceny koni a servisu. Je to domena bohatych lidi, vyjimku stale jeste tvori western a okrajove discipliny. V USA hraje velkou roli zvysujici se ceny pozemku a ubytek ustajovacich prostor v dusledku neumerne byrokracie a nakladu.
CR se to stale jeste primo nedotyka. Ta nejvetsi zmena je, ze to sportovani se stalo domenou mladych divek na ukor vsech ostatnich kategorii. Coz znamena, ze ten jezdecky sport v Cesku jede de facto na vypujceny cas, protoze jak ty divky starnou, tak opousti ten sport a nebude konzumacni zakladna podporujici ty bohate elity. Mlade divenky do toho jdou take ne proto, ze si to mohou dovolit, ale proto ze jim to dovoluji jejich rodice. Ale i tam se vodovod uzavira.
Takze nakonec ten welfare koni bude vyresen ciste ekonomicky, tak jako vse ostatni. Jakym smerem se jeste ale nevi.

Neco statistiky:
https://www.jezdectvi.org/clanek/statistika-vyvoj-jezdeckeho-sportu-v-letech-2002-2017


30185    12.3.20      lada
Společnost to má tak vžité, že koně musí být okovaní. Oni nevědí proč, ale jsou na to zvyklí a jejich oku je je nepřirozené vidět kopyto bez podkov. Kritické myšlení se nenosí, to znamená si věci nastudovat, myšlenky si srovnat v hlavě. Oč pohodlnější je jenom opakovat co říkají ostatní a když to říkají téměř všichni, tak to přeci musí být pravda. Mě se už mnohokrát stalo, že se mě lidi ptali, jak je možné, že naše koně nejsou kovaní. No a když takovému publiku předvádí koně, tak je z obchodního hlediska výhodné koně předvádět tak, jak ho kopující chce vidět. Pokud by kupující strana byla vzdělaná a chtěla vidět realitu, tak se prodávající rychle přizpůsobí. Takže problém vidím na straně poptávky, ale nevím, jak tuto stranu vzdělat, když o to ani nestojí. Navíc většině těhle lidí nejde o peníze, těch mají dostatek, jenom se chtějí prezentovat před ostatními stejné kategorie. Je to uzavřený kruh, kde jde jen u ukájení vlastního ega.


30184    11.3.20      Gabuna
"Vzdyt to by preci mely ustat normalni kopyta vsech mladych neposkozenych koni, ne?"

Ja delam free jump pravidelne v lete jako zpestreni na tvrdem vyschlem povrchu. Ano, ustoji.

"Proc to vlastne musi kovat?"

Zajeta norma:(


30183    11.3.20      EvaZ
Proc to vlastne musi kovat? Vzdyt je to 2 roky stare, predvadi se to na hladke ceste a na pilinach - bez jezdce? Vzdyt to by preci mely ustat normalni kopyta vsech mladych neposkozenych koni, ne? Pokud neustoji, a tudiz se musi na to okovat, potom je to neoficielne deklarovana zavada.

To se neda nijak obhajit nez protirecenim si ... a nikdo kdo se mota kolem toho se tomu nedivi?


30179    11.3.20      Jitka Jiříková
Tak jsem koukala na ta videa hřebečků. Konkrétně Capibara chudák s tak blbým jménem, má teda hezkou barvu, bude bílý, ale ty kopyta mě taky fascinovaly. Tedy mě fascinovali zejména ti dvouletí hřebečci. Takhle přece nevypadá dvouleté hříbě! Tohle jsou v podstatě předčasně vyspělí koně. Normálně bych si tu jejich hříbárnu představovala jako kravín s podélným žlabem a tam nasypané tuny jádra. Výběh vidí pouze na několik hodin denně a je to výběh typu 4x4 m na dvorečku, aby se nemohli náhodou rozeběhnout.

Kdysi jsem viděla dvouleté huculské hřebce na pastvině. Vypadali jako Cíba ve své "nejlepší" inzulinový rezistentní kondici. Co, oni ji i překonali. Byl to taky předvýběr. Zaujali mě, že byli Gurgulové jako Cíba a říkala jsem šťastné majitelce, že jsou "moc narostlý = tlustý " na svůj věk. Když jsem se pak po nich ptala jak uspěli a dopadli, tak dopadli špatně, nevydrželo jim kupodivu zdravíčko a nebyli schopní projít výcvikem pro zápřež.

Ať se jedná o jakýkoliv plemeno, jedno je jisté. Oni chtějí předvést ne 2 leté hříbě - ale časného dospělého koně a o tom to je. Počkejte ty ortopedické změny z toho rychlého růstu atd., to se projeví když ne hned, tak pod sedlem už ano.

Jo a k těm kopytům. Nemá hříbě mít zůžená kopyta a tím jak vyrůstá a lítá se stádem se teprve utváří a roztahují? Aspoň tak jsem to vždycky viděla. Kdyby ti hřebečci neměli podkovy, a byli v kopcích na chudé pastvině bez jádra, byla by to ještě nohatá hříbátka. Ale zdravá....

Chce se jen dospělý kůň zatím s čistými rentgeny. Pak projde výcvikem a pak ho prodají vyčůraně s těmi rentgeny, které se dělali před výcvikem. To vím od jedné chovatelky oldenburků. Ta je z toho na prášky, má jen pár koní pro radost, živí jí něco jiného (dělá pro nás keramiku) a uvažuje, že s chovem švihne a nechá si koně jen pro radost na dožití.Hříbě jí stojí 3 roky práce a snaží se a oni ho pak odkoupí a zničí ....


30175    10.3.20      Gabuna
"Tak co se vlastne po tech konich v zaveru chce? "

Nic. O kone nejde:( Vsichno tihle narcisove by si meli najit jineho konicka/"profesi", treba golf nebo tak neco, aby uz prestali ty nebohe zive tvory tyrat.


30174    10.3.20      EvaZ
Ad ty 2 roky. I to doba zmenila. Kovat dvouletky byvala vyhrada dostihovych a westernovych. Sportovni teplokrevnici se porad jeste drzeli bosi do prvnich zavodu - obvykle v tech 3,5 letech.

Tohle je co jsem objevila. Je to vyber teplokrevnych hrebcu z roku 2016:
https://www.studbookcs.cz/vyber_hrebcu_2016.htm

Na spodku te stranky jsou videa. Dvouletci jsou prvnich 6 videi. Dalsich 6 jsou starsi (cca 4 leti).

Kopyta. Jak je mozne, ze ti dvouleti jsou v podkovach a maji tak neuskutecne vysoke spalky, ze jim zcela prekryvaji lateralni chrupavky? Ta kopyta jsou uz zuzena, jeste se ten kun ani neobsedl. Stoji ti hrebci non-stop v boxech, a znaji jen vybehnuti na halovou drahu, kde se musi predvest aby majitel co nejrychleji dostal zpatky svou investici? Hrebecek Capibara nosi dokonce tzv. odsazene podkovy, coz se nakovava ve vire, ze to roztahne kopyta. Ve 2 letech????

Ta dalsi videa starsich hrebcu pak uz ukazuji testy na obdelniku a skoky. Kam se podely ty vznosne chody tech zvirat? Vzdyt to tam kluse zcela obycejne. Skace to pak diky tomu, ze to ma dlouhe slachy - skoro jako srny. Pruzi jim to samo. Ale ten vznos co ukazovaly jako dvouleti - ten je ten tam! Tak co se vlastne po tech konich v zaveru chce? Vznos? Nebo jen dlouhe slachy? A kdyz jen dlouhe slachy bez vznosu, to si potom muzou usetrit to predvadeni. Staci jen pravitko a vyber podle delky koncetin, no ne?

Inu, je treba dat prostor marketingu!


30173    10.3.20      Jitka Jiříková
No, ten se tedy vybarvil. Já se jen ptám, proč nejsou obžalováni z týrání.... No je vidět, že oni Hipokratovu přísahu na neskládají.


30170    10.3.20      Gabuna
To pocteni k tem fotkam spis obraci zaludek. Vazne to nahani hruzu na jake normy jsou konickari zajeti. I kdyz nemlich to same najdes na ceskych webech alias nas byvaly "kamarad" Kyselka.....
http://www.podkovar-kysilka.cz/ortopedicke_kovani.html


30169    10.3.20      Jitka Jiříková
2 roky? Já myslela, že kopyto jako takové, se z toho hříběcího vyvíjí déle něž dva roky. Osobně si myslím, že kdyby byl vydán nějaký zákon, něco jako u tažných koní, že nesmí v lese stahovat klády koně mladší 5 nebo 6 let, teď mi vypadlo přesně to číslo. Tak u kování by bylo, že třeba kůň se nesmí kovat před věkem cca 4 let, to by zase trochu pomohlo oddálit ten průser. Ale je fakt, že by to neprošlo. Už jen u dostiháků, kde 3 letý ročník je ten hlavní. Já když slyším ty kecy, že tito koně dospívají dřív, tak mám temno před očima. To je taková stupidita. Přírodu neokecáš, chce svůj čas. To samé jako "genetická plešatost" u koní.Jistý oř u nás ustájený má pěkný, sice kratší, ale hustý kožíšek. Má však strašně ubohou hřívu a ocas tvoří snad čtyři chlupy. Prý to má tak od jakživa, prostě je "plešoun". Houby, vidím jak čistí a jak rvou kartáči a těmi hřbílky žíně z ocasu i hřívy a když je chytím při činu, tak řeknou, že vypadnou jen ty uvolněné. Ne ten oř je vyškubaný.Neexistuje genetická plešatost u koní. Vždycky zatím něco je. Nemoc , zacházení, alergie a drbání, hříva či ocas můžou být jemné či řídké, ale vždycky tam jsou. Nebo aspoň jsem ještě neviděla nudy koně jako se chovají ty holé kočky, morčata a jiná zvířata. Jo lidi.....


30168    9.3.20      EvaZ
Ohledne toho veku je asi dobre pripomenout, ze tam hraje urcitou roli genetika. Plemeno Morgan je koneckoncu americka verze Welshu, kteri jsou znami svou dlouhovekosti. Nicmene, kopyt se to netyka, ty likvidujeme v rannem veku, specielne vsude tam, kde je kun okovan (a intenzivne vuuzivan) jeste pred dosazenim 2 let (QH, dostihovi, vystavni apod.)

To stado ale dokazuje, ze to nemusi byt vzdycky mustang, nebo divoky pony, co ukazuje funkcnost kopytniho mechanismu, pokud takovy domaci kun dostane sanci. Co je treba tady vedet je nejen, ze podkovy a podkovarske upravy skodi, vcetne stani ve stajich (kopyto se pravidelne neodlehcuje kdyz stoji a tudiz necirkuluje + cpavek), ale i to, ze ten kun nemuze byt podrobovan fyzikanim silam alias co se komu zrovna zlibi. Nerespektovani mechaniky kloubu, de facto jen predstirany zajem o orthopedicke zdravi tech koni prispiva k tomu, ze se jejich uzitkovy vek neposunul, a svedci o tom, ze pokud bychom prestali davat kone v masovem meritku na vagon, odpadovy system utulku a prodej zacatecnikum zkupujici poskozene kone by razem zkolaboval. Na tomto likvidacnim systemu pak stoji podkovarska pece.


30167    7.3.20      Jitka Jiříková
Vsak se podivej na ten odkaz, co davala Eva a bud rada, ze nectes AJ.

Nemusím umět AJ, abych viděla fotky a viděla jsem....a v některých případech i něvěřila vlastním očím.

Je to síla, na to musí být fakt silný žaludek.



30166    7.3.20      Gabuna
"Tohle by měli vidět přitloukači podkov"


Jenze pritloukaci by rekli, ze kopyto je zanedbane, jak ma kopytni stena snizenou integritu a poradne by to orasplovali zvenku a nejlepe az ke korunce, ze strelu udelali mrzaka a natloukli podkovu a nebo neco nalepili, to je nejaka nova moda, pardon - veda:/

Vsak se podivej na ten odkaz, co davala Eva a bud rada, ze nectes AJ.

A navic, co by si pritloukaci pocali, kdyby se jim rozsvitilo? To by by bylo znicenych zivotu;)


30165    7.3.20      lada
A co je k tomu v podstatě potřeba. Dostatek pohybu a nezavírat do chlíva, v podstatě jako když žili divoce, tam se o ta kopyta taky nikdo nestaral. Péče o kopyta má jenom kompenzovat změněné životní podmínky koní, ale ty podmínky se nesmí změnit příliš. Dnes je problé u koní (ale i u lidí a psů) nedostatek pohybu a tímto způsobené problémy vytvářejí obrovské pole pro různé šarlatány slibující snadné, bezpracné a bezbolestné řešení. Jak to tak ale bývá toto jsou cesty do pekla.


30164    6.3.20      Jitka Jiříková
Evo, je krásná. Na 33 let vypadá úžasně. A kopyta má super. Tohle by měli vidět přitloukači podkov. Kolik koní přepočítává kořeny trávy zespod v tomto věku a není to jejich vina, pač mají tu nejlepší podkovářskou a veterinární péči. A ta jim tam pomůže....


30163    6.3.20      EvaZ
Ty 4 fotky patri klisne ze stada Morganu. Ti kone nebyli nikdy kovane, nikdy ve staji, slouzili v intenzivni turistice a jako plemenny material. Klisna na fotografii je 33 leta, dala 14 hribat.
Je to priklad toho jak muze vypadat kun a jeho kopyta ve velmi pokrocilem veku, i pres fakt, ze se o kopyta prilis nikdo nestaral. Uprava 1 x rocne, nekdy ani to ne.

Presto jsou to kopyta zdrava. Chrupavky pruzne, neprekryte vytlacenou rohovinou, nezkostnatele. Vazivovy polstar taktez. Kopyto neni zuzene, strel je zapadly do velmi tlusteho chodidla. Kun bez problemu cvalal po zatvrdle ceste.

Kdyz jsem s temi konmi zacinala, nebyl tam nikdo upravovat kopyta pres rok. Presto to jsou kopyta zdrava a funkcni.

Prevence se skutecne vyplaci.


30162    6.3.20      EvaZ



30161    6.3.20      EvaZ



30160    5.3.20      srovnejkopyta
Děkuji, zamyslim se nad tím. Děkuji za odkaz v dalsi odpovědi. Podivam se co tam je za případy.


30159    5.3.20      EvaZ
Oni si take delaji sve PRED a PO:

http://www.myluckyshoes.com/mls/casestudies.htm

Ta relativita porovnavani nemuze byt lepe znazornena nez na techto podkovarskych propagacich, kde kopyta jsou opravovana tou stejnou sadou procedur, ktere je zlikvidovaly na prvnim miste. Neco jako pojdme zbourat dum, abychom ho pote mohly donekoncena opravovat a jeste to periodicky vystavovat na obdiv.

Prevence!


30158    5.3.20      EvaZ
Dobra otazka. Asi je dulezite vedet, kdo je posuzovatel a za jakym ucelem se ten posudek dela. Bude velmi rozdilne, je-li to posudek soudni (obzaloba z tyrani), nebo komercni (podkovar, kopytar za ucelem sve vlastni propagace), regulacni (dostihova ci jezdecka autorita), zdravotni (veterinar), ci osobni (majitel).

Je to vycet rozdilnych zajmu, ktere predstavuji vyrazny zasah do objektivity. A kazdy ten zajem ma svou sadu prostredku jak posuzovat kvalitu kopytni pece.

Z hlediska toho, kdo za to vsechno nese nejvetsi majetkovou odpovednost, je asi nejobjektivnejsim osobni posudek samotneho majitele. Jenze i ten podleha vlivum tech ostatnich nehlede na jeho vlastni limitovanost.

Muj osobni filtr se formoval dlouha leta, a vysledkem je, ze posuzuji kopytni peci podle dlouhodobe schopnosti tech kopyt odolat chronickym patologickym zmenam a to az do vysokeho veku toho zvirete. Pricemz se nemuze vytrhovat kopyto z kontextu celeho orthopedickeho aparatu, protoze poskozene hlavni klouby koncetiny se vyrazne projevi v kopytni adaptaci. Neradno rovnat neco, co se uz zadaptovalo. To, jestli kopyta nekdy prerostou nehraje v tomto posudku velkou roli. Ilustruje to clanek tady na KE "Kopyta neznaji kalendar".


30157    5.3.20      srovnejkopyta
Jak byste porovnavala kvalitu péče aby to bylo objektivní?


30156    5.3.20      srovnejkopyta
Ano, rozumím. Také jsem něco podobného viděla, kdy bylo něco maskováno. Vnímám jen, že mnoho majitelů neví o kopytech vůbec nic. A nejjednoduši je často začít poukazovat na vnějšek, protože to je to, co sami mohou začít pozorovat. A postupně je seznamovat s vnitřkem...


30155    2.3.20      EvaZ
No, my tady ani tak nemluvime o trimu. Prerostla - neprerostla, tim nema smysl se zabyvat, protoze to skutecne neni podstatou vetsiny dnesnich kopytnich problemu a snizeni uzitkovosti. Verte nebo ne, kun s preorstlymi kopyty je na tom mnohokrat na tom lepe nez ten co mu nekdo oblizuje kopyta co 2-3 tydny. Tim nechci obhajovat zanedbavani, tim chci jen rict, ze porovnavat kvalitu pece ciste jen podle vnejsi upravy je neobjektivni.

Co pretrvava jsou patologicke procesy, ktere se ve sve chronicke forme projevuji na vnejsim utvareni toho kopyta.

Tento tyden jsem byla svedkem, jak vyboulena predni stena se raspli srovnala do prime urovne a na krasne vytvarovanem kopytku by nikdo nepoznal, ze uvnitr ta kopytni kost je "kvetak".

Nevim, zda-li mi rozumite, ale zda se, ze uz mate nazory ucelene a vystavni priklady nachystane ;-)


30153    2.3.20      srovnejkopyta
Myslím, že se zajímavé případy ke srovnání čas od času najdou, mám jich několik na webu. Spíš zatím vidím, že majitelé koní si s tím nedávají práci nebo se něčeho bojí. Nedávno jsem mohla mít další "úlovek" pro web, ale majitelka nechce fotky kopyt monitorované za poslední rok zveřejnit, ani když to je anonymní. Zrovna tento případ by byl krásnou ukázkou změny přerostlých podkovaných kopyt na krátká bosá.

Jak říkáte. Nebudu tím ztrácet čas. Svoje odpovědi jsem našla :-)


30123    26.2.20      EvaZ
> naprostá většina lidí jenom lidi, co mechanicky opakují, co jim někdo, koho uznávají řekl a mají velmi blízko k násilí

To je i me pozorovani. Mnozstvi a dostupnost informaci v tom nehraji zadnou roli. Cim vice tito lide inklinuji k respektovani autorit, tim vice maji potrebu potlacovat odporujici hlasy (vcetne tech zvirecich, a to i nasilim). Poji se to s konformismem a tedy i potrebou byt s temi co maji respekt vetsiny a moc, bez ohledu na mozne eticke nadhledy, ci vedeckou a logickou argumentaci.

Ta lenost je jen projevem obavy, ze vlastni prace ukrajuje z pocitu kontroly nad druhymi.


30122    26.2.20      lada
Jestli se můžu zapojit, musím potvrdit, že problém je v lidech kolem koní. Za ty roky, co se kolem koní motám, jsem zjistil, že v této brnži je naprostá většina lidí jenom lidi, co mechanicky opakují, co jim někdo, koho uznávají řekl a mají velmi blízko k násilí. Požadovat po nich jakékoliv myšlení, přemýšlení a aktivní poznávání je pro ně zcela nemyslitelné. Těch pár, co o všem přemítají a hledají kde dělají chybu (problém je vždy v člověku, ne ve zvířeti), je v ústraní a s tou většinou téměř nejsou v kontaktu. Když za mnou někdo příjde, že má problémy s kopyty, tak se nejdřív zeptám, jestli je ochoten změnit přístup ke zvířeti. Pokud ne a nechce ani vzít do ruky rašpli, natož vzít koně na ruce na procházku lesem (při akutním schvácení), tak s tím dál neztrácím čas. Přesvědčovat tyhle lidi nejde a je to pro mne ztráta času i energie bez jakéhokoliv užitku. Opravit koně jako motorku nejde.


30121    25.2.20      EvaZ
Ono to "porovnej" je dnes uz tezke. Jestli se neco zmenilo od dob kdy jsme zacinali - kolem roku 2000 - je prave vnejsi uprava. Pryc jsou doby, kdy kopyta byla jako z hororu, a jejich vnejsi tvar plne vypovidal o situaci "uvnitr". Dnes se uz clovek setka se zrudama jen malokdy, povetsine je to rezervovano pro kocarove kone tahajici turisty po mestskych atrakcich...

Sportovni a obecne rekreacni kone v podkovach jsou kosmeticky uhledne upraveni. Ti podkovani jsou na tom dokonce kosmeticky lepe, protoze bosi kone maji casteji ta kopyta prerostla, a prerostle okraje popraskane, stranove ujete apod. To bose kopyto mnohem casteji odrazi situaci v kloubech zhora, tedy pokud koni ujizdi nejaka noha stranou nebo kun nechce nejakou stranu plne zatezovat (dobry duvod), to bose kopyto to ukaze. U podkovanych nikoliv, coz je samozrejmne jen klam s dlouhodobymi nevratnymi nasledky.

Je pak tezke presvedcit nekoho o tom, ze to prerostle, krajove rozpraskane bose kopyto co ujizdi do strany je na tom lepe protoze neni zuzene, ma masivni - do chodidla plne zapadly strel a zcela pruzne a rohovinou nezarostle lateralni chrupavky. A ze takove kopyto je uvnitr zdrave a plne funkcni. A ze pokud se i stane uraz, nebo se kun prezere a schvati, tak se z toho tohle kopyto dostane bez vyrazne trvale ujmy.

Tudiz ten samotny pojem "porovnej" by byl mystifikujici, pokud by se tykal povrchni vnejsi upravy.

Tady muze jasne mluvit jen statistika. A tu lze objektivne ziskat jen tim, ze se nebude brat do souboru nove bosy kun, ktery si uz prosel "industrialni peci". Plne se to tyka hlavne tech, kterym ze uz ta kopyta zuzila, chrupavky zkostnately a cely system je tedy uz nevratne naruseny. Ja rikam - nebrat!

Ja vam preji Sarko aby ten enthusiasmus vydrzel, ale mohu-li radit, nepalte si prsty s timhle odpadem. Odolejte pokuseni vlastniho ega neco sobe nebo druhym dokazovat. Oni na to ti majitele musi skutecne prijit sami.

A pak pamatujte na jeste jedno uzitecne rceni: Existuji dva typy sebeproklamovanych milovniku koni. Ten prvni typ miluje kone, ten druhy miluje co pro nej kun dela. I kdyz nejsou na prvni pohled snadno od sebe rezeznatelni, tem druhym se radeji strante.


30120    25.2.20      srovnejkopyta
Děkuji mockrát za všechny odpovědi. Nedávno mi někdo na fb dal komentář, že z názvu stránek se dělá jedné paní nevolno, jelikož atd atd. nějaká historka o nepovedeném trimu. Jenže! Je to srovnej kopyta ve smyslu porovnej :-) To je pak z webu zřejmé, když si člověk přečte cíl webu. Dvojsmysl je bonus, který mě baví.

Jsem ráda, že znám Váš pohled. Máte s touto tématikou spoustu zkušeností. Slyšet je, mi pomáhá mít spojení s realitou. Nechci se touto tématikou zabývat do míry, která by začala být pro mě poškozující. Cílem celého mého počínání bylo uspořádat si mé znalosti a udělat si co nejvíce objektivní obrázek o situaci. Velmi jste mi pomohla si jej dotvořit.

Mimochodem, dozvěděla jsem se, že kniha The Essential Hoof Book vyjde v ČR česky! Jedno vydavatelství o ní před několika měsíci projevilo zájem a nedávno se dohodli na odkupu práv. Z mého pohledu je to důležitá publikace. Majitelé koní, kteří budou mít zájem se dozvědět něco o kopytech budou mít možnost.

Ať se Vám daří :-)

Šárka P.


30119    24.2.20      EvaZ
V USA jsem ziskavala kopyta z patologickeho ustavu veterinarni skoly. Nebyl problem, kdyz vas znaji.
V CR to zarizoval organizator seminaru - z kaliferie. Nohy byly casto jiz v pokrocilem rozkladnem stavu.
Primo z jatek to nikdo nezkousel. Vidim to tak, ze ta kopyta si vyzadaji majitele z jatek samy a pote je zamrazi a prodaji pripadnym zajemcum jako kazde jine zbozi treba pre netovou burzu. Z jatek by to ale nemel byt zadny problem, je to zivocisny odpad ze zdravych zvirat.

Seminare v Cesku organizovala skupina Mladych Agrarniku pri Mendelu. Financovani bylo cim dal nizsi az nakonec zcela vyschlo.

>Ale bylo mi řečeno, že by museli chodit stížnosti od majitelů koní, popř. třeba petice za vznik školy pro bosý trim

Ta skola muze vzniknout i bez stiznosti. Ziskat potrebnou akreditaci ale stoji predevsim hodne penez. Musel by za tim byt solidni ekonomicky model, kdy ta profese je natolik atraktivni, ze kandidati nebudou vahat travit stovky hodin za lavicemi za nemale skolne aby si vydelali stokorunu za ostrihani kone, nebo to delali svepomoci sobe a kolegum ve staji.
Je treba si uvedomit, ze s nasimi zakazniky jsme na tom tak, ze nas hledaji az kdyz uz je kun nepouzitelny a ochota platit premiove castky za to zvire je minimalni. Hleda se takzvane "entuziasticky kamarad".

Ultimatne tedy musi takova skola vydelat a to se neda jinak nez zcela bezostysne nafouknout celou problematiku tak, ze se to stane vedeckym oborem a potom naslibovat lecebna reseni, ktera ve skutecnosti neexistuji, nicmene - verici koupi uplne vsechno. Na tomto modelu je zalozena skola "Strasser".
Ja osobne jsem odmitla do tohoto modelu vstoupit.

>Pokud však majitelé koní nevidí v kopytech svých koní žádné problémy tak máte pravdu, že problémy přetrvají a budou.

Je to informacni valka. Kdo vice bullshituje a ma vice penez na propagaci, ten vyhrava. V soucasne dobe vyhrava ta strana, ktera to ma legislativne pod palcem a jejich propaganda pocita s tim, ze prumerny vlastnik kone radeji plati nez mysli, natoz byt nekonformni.

>kolik jste potkala za své působení v ČR veterinářů či podkovářů, kteří jsou/byli naklonění fyziologickému trimu /vzniku školy bosého trimu?

Mene nez deset. Ono ne ze by nebylo naklonenych. Tech je dost. On je problem v tom, ze jim ta stavajici situace neprijde zase az tak spatna, aby se s tim neco delalo. A taky - jakou incentivu ma mit "odbornik", ktereho majitel kone nepotrebuje, ze? Takze v zaveru s vami u piva souhlasi, ale pak bude delat a podporovat jen to, co ho bezprostredne zivi.

>The Essential Hoof Book

Ja se priznam, ze jsem tu knihu necetla. Uvazovala jsem jedne cas o vydani vlastni, autenticke knihy. Ta kniha by nebyla o kopytech, ale o lidech kolem koni. Koneckoncu, anatomie/fyziologie kopyt je uz vycerpany predmet. Informaci je dost a jsou dostupne. Chovani je porad stejne. Je treba se poucit od pribuznych problematik - vezmete napriklad rollkur. Kolik materialu se vydalo za 30 let interenetovani volajiciho po zmene? Kde jsme? A kdo vyhral? Jedina zmena - naoko se to odsuzuje, ale jede se porad dal. Zmenil se jen PR a propaganda se stala sofistikovanejsi, mene pruhledna.

Posledni takova poznamka - ten vas web ma nazev "srovnejkopyta". Ja jsem toho nazoru, ze kopyta srovnavat nelze. Prestala jsem rovnat zrudy co se ke mne dostavaly pred x lety. Na misto toho se orientuji na prevenci. Prevence je jednoducha, levna, prirozena, a upravy zdravych kopyt zvladne kazdy, i bez skol.
Jen tam ma cenu se angazovat, protoze tam jsou vysledky. Dokud se bude kopytarska komunita bit do prsou za to, ze dokaze spravit ty zmetky co jim prijdou pod kleste, budou jejich vysledky vzdy debatovatelne, kdyz reknu - lacinym krmivem pro manipulaci takzvanych odborniku.

Tot ma zkusenost.






30118    23.2.20      srovnejkopyta
Dobrý den.

Děkuji mockrát za upřesnění historie klubu. Zajímalo by mě, kde jste sháněla mrtvé nohy? Předpokládám, že v dnešní době to už vůbec nejde? Psala jsem do 2 kafilérek a jedna mi odepsala, že to ze zákona není možné. V době, kdy jste dělala kurzy, byl tedy mírnější zákon?

Našla jsem na internetu zápis Vaší přednášky z roku 2017, kterou organizovalo Ministerstvo zemědělství. Zajímalo by mě kdo Vás pozval - kdo má zájem o přednášky o anatomických korekturách v současné době podkovářské?

Byla jsem se poradit ve Svazu na ochranu spotřebitele. Napadlo mě, že úpravy kopyt je služba a pokud je nekvalitní, je možné tím argumentovat. Ale bylo mi řečeno, že by museli chodit stížnosti od majitelů koní, popř. třeba petice za vznik školy pro bosý trim a potom by Svaz na ochr. spotřebitelů mohl za vznik školy lobbovat na Ministerstvu zemědělství. Pokud však majitelé koní nevidí v kopytech svých koní žádné problémy tak máte pravdu, že problémy přetrvají a budou.

Pak mě ještě napadlo nechat v ČR vydat knihu The Essential Hoof Book. Poptávám momentálně pro zajímavost cenu práv. Třeba by na vydání šlo vzít dotaci. Říkala jsem si, že když budou dostupné přehledné knižní informace tak se časem třeba začne více majitelů zajímat a postupně mi mohli mít více o fyziologický trim a ošetřovatele bosých kopyt zájem. Ale to je samozřejmě věštění z křišťálové koule.

Poslední otázka - kolik jste potkala za své působení v ČR veterinářů či podkovářů, kteří jsou/byli naklonění fyziologickému trimu /vzniku školy bosého trimu?

Mockrát děkuji!

ŠP


30117    21.2.20      EvaZ
Sarko,
muzete mne kontaktovat pres formular tady Na Kobylce.

Osetrovani kopyt svepomoci je myslenka, kterou se zabyval Klub Equus od roku 2007 a to az do te doby, nez cesky veterinarni zakon o tyrani zvirat zilegalizoval kopytni upravy provadene osobou neodbornou, ale to asi vite. Nejakou dobu jsme si pak pohravali s myslenkou akreditacniho programu, ale vzhledem k neshodam a naslednemu vykradeni pokladny tehdejsi pokladnici jsem tento nikdy nerealizovali.

Bude velmi tezke tento program prosadit vzhledem ke stavaji trzni dominanci podkovaru, kteri maji plnou podporu v ceske a evropske legislative a bohuzel i u veterinaru.

Dalsi negativni mnozinou je i to, ze skutecnych zajemcu ochotnych vzit kleste a raspli do ruky je skutecne velmi malo. Pridejte k tomu ochotu naucit se studovat rentgeny kopyt, a muzeme spolecne tak akorat hrat marias.

A jo. Problemy se zdravim kopyt pretrvavaji a budou. Resit se to bude steroidovyma injekcema do kopyt i nadale. Ale kdo chce kam, pomozme mu tam.


30116    14.2.20      srovnejkopyta
Dobrý den. Založila jsem v nedávné době web srovnejkopyta.cz pro který dělám rozhovory se zajímavými lidmi kolem bosých kopyt.

Ráda bych se spojila s paní Evou Zurek. Mohla bych na ní prosím dostat kontakt? Můj přítel se díky jejím seminářům naučil v minulosti strouhat a později to naučil i mě.

Zajímám se o možnost založení školy pro bosý trim v ČR. Ráda bych s paní Zurek probrala některá témata, jelikož zná atmosféru kolem bosochodectví v ČR a s tím spojené problémy.

Předem děkuji.

Šárka